در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است
سرخط خبرها

زمان بهره برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۸۱۹۵
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
زمان بهره برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد
بنابر اعلام شهردار مشهد، پروژه تقاطع انقلاب اسلامی و اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز تا پایان سال به‌طورکامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب در انتهای بولوار امام‌خمینی (ره) به عنوان تقاطع متصل‌کننده مسیر بزرگراهی شهر به مرکز شهر ایفای‌نقش می‌کند. این تقاطع به‌دلیل اینکه بر روی بزرگراه شهید سلیمانی واقع شده و از طرفی پایانه بزرگ مسافربری امام‌رضا (ع) و پایانه اتوبوس‌رانی درون‌شهری در مجاورت آن واقع شده، یکی از کانون‌های اصلی رفت‌وآمد مجاوران و زائران بارگاه رضوی است.

پل موجود در تقاطع انقلاب یکی از قدیمی‌ترین پل‌های ساخته‌شده در مشهد است و با توجه به افزایش چشمگیر رفت‌وآمد از روی این پل و به‌طور‌قطع بیشتر‌شدن این رفت‌وآمد‌ها در چشم‌انداز مشهد، پل موجود نیاز به تقویت بنا دارد تا امنیت مردم حفظ شود. 

پروژه استحکام‌بخشی به پل انقلاب بهانه‌ای برای مدیران شهری شد تا با یک تیر چند نشان بزنند. ترافیک بالای محدوده میدان انقلاب اسلامی به‌واسطه تردد خودرو‌های شخصی، اتوبوس‌های درون و برون‌شهری و همچنین تردد خودرو‌ها در بولوار نماز در ضلع جنوبی این تقاطع سبب شد تا مدیران شهری مشهد با مطالعه و طراحی چند پروژه، کلنگ یکی از کلان‌پروژه‌های شهرمان را در تقاطع انقلاب اسلامی در دهه فجر ۱۴۰۲ بر زمین بزنند.

چهارراه انقلاب به‌جای میدان انقلاب

در ضلع شمالی تقاطع انقلاب علاوه بر اینکه استحکام‌بخشی پل انجام خواهد شد، درراستای روان‌سازی ترافیک در میدان فعلی انقلاب قرار است این میدان جمع و به‌جای آن چهارراه ساخته شود. همچنین قرار است مسیر‌های ورودی مجزا برای پایانه اتوبوس‌رانی درون‌شهری ایجاد شود تا از تداخل اتوبوس‌ها با ترافیک موجود در این تقاطع جلوگیری شود.

در ادامه نیز یکی از اقدامات مهم در بخش شمالی بزرگراه شهید سلیمانی در تقاطع انقلاب، ساخت مسیر ویژه و مجزای ورودی پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) است که با این اقدام عملا اتوبوس‌هایی که از شهر‌های مختلف کشور به مشهد وارد می‌شوند، بدون ورود به تقاطع انقلاب از مسیر مجزای خود وارد فضای پایانه خواهند شد. اما این پایان کار پروژه انقلاب نیست. 

پروژه انقلاب قرار است یکی از مسیر‌های جنوب شهر را به شمال این شهر نیز متصل کند؛ در‌همین‌راستا پروژه اتصال تقاطع انقلاب به بولوار نماز نیز در دست اقدام است و با ایجاد مسیر‌های مجزای خروجی و ورودی از این مسیر به داخل بزرگراه شهید سلیمانی، تقاطع انقلاب به یک تقاطع کامل تبدیل می‌شود و عملا با بهره‌برداری کامل از این تقاطع علاوه بر اتصال بخش جنوبی شهر به مسیر‌های شمالی شهرمان، ترافیک سنگین تقاطع انقلاب نیز پایان خواهد یافت.

عملیات اجرایی اتصال پروژه بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز و بهسازی، مقاوم‌سازی و تکمیل تقاطع انقلاب اسلامی در روز چهاردهم بهمن سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولان استانی و شهری آغاز شد و شرکت عمران شهرداری مشهد به‌عنوان پیمانکار این کلان‌پروژه از همان روز اقدامات عمرانی خود را آغاز کرد و اکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۶‌درصدی برخوردار است. 

در‌همین‌زمینه شهردار مشهد با اشاره به اهمیت این پروژه در‌راستای ایمنی و تسهیل در رفت‌وآمد زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی گفت: پروژه تقاطع انقلاب اسلامی شامل هفت کیلومتر اجرای مسیر و اصلاح هندسی در قالب دوازده مسیر و لوپ دسترسی شامل دسترسی مستقیم جداگانه از بزرگراه شهید سلیمانی به پایانه امام‌رضا (ع) و بولوار امام‌خمینی (ره)، بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز و بزرگراه در دو مسیر مجزا، دسترسی اختصاصی پایانه اتوبوس‌رانی انقلاب، مسیرکندرو شرقی-غربی و بالعکس بزرگراه، ایجاد مسیر دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به بولوار نماز و بالعکس است. 

به گفته محمدرضا قلندر شریف، در جریان اجرای این پروژه، عملیات خاک‌برداری به میزان ۱۳۲‌هزار مترمکعب، عملیات خاک‌ریزی به میزان ۶۲‌هزار مترمکعب، عملیات پخش آسفالت به میزان ۶۲‌هزار تن، بتن‌ریزی به میزان ۱۶‌هزار‌و ۵۰۰ مترمکعب، عملیات آرماتور بندی به میزان ۸۰۰ تن و اجرای ۱۴‌هزارمتر‌طول عملیات جدول‌گذاری و کانال‌کشی انجام خواهد شد.

هزینه ۲۱۰‌میلیارد‌تومانی برای ساخت

وی با بیان اینکه هزینه این پروژه بالغ بر ۲۱۰۰‌میلیارد ریال و پیمانکار این پروژه سازمان عمران شهرداری است، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از دهه فجر سال گذشته آغاز شده و همچنین عملیات تملک زمین‌ها برای اجرای مسیر دسترسی ضلع جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی برای اجرای عملیات ساخت مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز در دست اقدام است.

قلندرشریف تأکید کرد: هم‌اکنون عملیات عمرانی این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۶‌درصدی در حال انجام است و براساس برنامه زمان‌بندی امیدواریم این پروژه در بخش شمالی (بزرگراه شهید سلیمانی) در نیمه نخست امسال و بخش جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد و شاهد تسهیل سفر زائران و مجاوران بارگاه رضوی در ضلع جنوبی بزرگراهی شهر مشهد و ایجاد مسیری مناسب برای ساکنان منطقه سیدی به مرکز شهر باشیم.

پروژه انقلاب؛ چند پروژه بزرگ در دل یک کلان‌پروژه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->